یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳
موسسه جهاد توسعه

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر افتتاح شد

نمایشگاه خرما
با حضور مسئولین، فعالین و متخصصین حوزه خرما و صنایع وابسته از سراسر کشور، پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه بوشهر در ساعت ۳ بعدازظهر افتتاح شد. این نمایشگاه که تا ۲۶ آبان ادامه دارد

به نقل از روابط عمومی مؤسسه جهاد توسعه، با حضور مسئولین، فعالین و متخصصین حوزه خرما و صنایع وابسته از سراسر کشور، پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ با برگزاری آیین افتتاحیه در محل دائمی نمایشگاه بوشهر افتتاح گردید. این نمایشگاه که تا ۲۶ آبان ادامه دارد، با هدف ارتقای کیفیت و توسعه بازار خرما و صنایع وابسته برگزار شده است.
نمایشگاه تخصصی خرما با شرکت بیش از ۵۵ مجموعه از ۱۰ استان کشور از جمله بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، تهران و قم برپا شده است.
در این نمایشگاه، محصولات مختلف خرما از قبیل خرماهای تازه، خشک، شیره، سرکه، عسل، شکلات، کیک، کلوچه، کنجدک، مربا، ترشی، آبمیوه، نوشیدنی، کمپوت، ژله، آبنبات و بیسکویت به نمایش گذاشته شده است.
همچنین صنایع وابسته به خرما از جمله ماشین‌آلات بسته‌بندی، تولید کود، آبیاری، حفاظت از نخلستان، تولید ظروف و مصنوعات چوبی و جاروبافی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه، حضور مؤسسه جهاد توسعه به عنوان مجری طرح «افزایش فناورانه عملکرد نخلستان‌های کشور» می باشد. این موسسه با برپایی غرفه در سالن خلیج فارس با حضور کارشناسان و مسئولین حوزه خرما به ارائه اهداف و جزئیات این طرح خلاق می پردازد. این طرح که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی اجرا می‌شود، با هدف ارتقای کیفیت و کمیت محصولات خرما و مقاوم‌سازی نخلستان‌ها در برابر آفات و بیماری‌ها طراحی شده است. طرح افزایش عملکرد خرما با مطالعه دقیق نخلستان‌های کشور و تدوین برنامه اختصاصی برای هر نخلستان، نسبت به تدوین برنامه پرورش و مدل اجرایی تغذیه نخلستان اقدام و دستورالعمل پرورش مختص هر باغ را ارائه می دهد. با بهره گیری از مدل‌های بدیع و فناورانه و همچنین محصولات دانش‌بنیان، افزایش عملکردی بیش از ۱۵ درصدی محصول نخلستان‌ها نسبت به روش‌های مرسوم، مقاوم‌سازی نخلستان‌ها و افزایش کمی و کیفی محصولات پیش بینی می شود.
در روز نخست نمایشگاه تخصصی و با حضور کارشناسان و متخصصین این حوزه، با استقبال مناسب بازدیدکنندگان و فعالین این عرصه و مسئولین استانی و کشوری همراه بود. در این روز، برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، مسابقات و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان برگزار شد. همچنین در روزهای بعدی این نمایشگاه، برنامه‌هایی از قبیل اجرای موسیقی محلی، نمایش فیلم‌های مستند، بازی‌های سنتی و گردشگری در نخلستان‌های بوشهر برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته تا ۲۶ آبان از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای بازدید عموم دایر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *