یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳
موسسه جهاد توسعه

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرح نافع برای افزایش عملکرد نخلستان‌های خرما در بوشهر معرفی شد

به گزارش روابط عمومی مؤسسه جهاد توسه، متخصصین مؤسسه جهاد توسعه در جلسه تشریح فنی طرح نافع (نخلستان؛ افزایش فناورانه عملکرد) با مسئولین استانی و فعالان حوزه خرما و نخلستان داران استان بوشهر...

به گزارش روابط عمومی مؤسسه جهاد توسعه، متخصصین مؤسسه جهاد توسعه در جلسه تشریح فنی طرح نافع (نخلستان؛ افزایش فناورانه عملکرد) با مسئولین استانی و فعالان حوزه خرما و نخلستان‌داران استان بوشهر، برنامه فنارانه طراحی شده توسط تیم فنی مؤسسه جهاد توسعه را ارائه کردند. این جلسه که حدود یک ساعت به طول انجامید، در حاشیه نمایشگاه بوشهر برگزار شد. در این جلسه، بخش های فنی، موضوعات فناورانه، نوآوری‌های طراحی شده و همچنین برنامه اجرایی طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نحوه مشارکت با باغداران و روش‌های همکاری باغداران تشریح شد و نتایج پیش بینی شده طرح و ملاحظات اجرای آن در استان بوشهر به تبادل نظر پرداخته شد. در انتهای جلسه، هم به بحث و بررسی و پرسش و پاسخ‌هایی به انجام رسید و موضوعات و دغدغه های مد‌نظر متخصصین نخلستان خرما و فعالان و نخلستان داران استان بوشهر و استان های همجوار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان این جلسه، برخی از فعالین و متخصصین این حوزه با آقای مهندس جوادی عضو هیئت مدیره جهاد توسعه جلساتی را داشتند و در نهایت تفاهم‌نامه‌هایی را برای اجرای طرح به وسعت جمعا قریب به ۱۰۰۰ هکتار از نخلستان های استان بوشهر به امضاء طرفین رسید. این طرح که با هدف افزایش عملکرد نخلستان‌های خرما با استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری های مؤسسه جهاد توسعه طراحی شده است، قرار است در مدت یک سال به صورت آزمایشی در ۱۰۰۰ هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر اجرا شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، امکان توسعه آن به سایر نخلستان‌های کشور وجود دارد.
مؤسسه جهاد توسعه با ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی، پژوهشی و اجرایی در حوزه کشاورزی، به ویژه نخلستان‌های خرما، سعی دارد تا با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، به توسعه پایدار این بخش کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *