شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
موسسه جهاد توسعه

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

امضاء توافقنامه‌های سه جانبه طرح‌های بزرگ آب و خاک

وزارت جهاد کشاورزی در این راستا قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت را طراحی و راه اندازی کرده که کاری شایسته و قابل تحسین است، از آنجایی که بسیج سازندگی نیز به عنوان یک دستگاه اجرایی نقطه تعامل و مرکز تعاملات اجرایی و سازندگی با دولت است لذا تفاهمات و توافق نامه های سه جانبه برای اجرای طرح های بزرگ آب و خاک و با مشارکت با قرارگاه های امام حسن مجتبی(ع) سپاه، بسیج سازندگی و قرارگاه تحول و پیشرفت جهادکشاورزی به امضاء رسیده که طی آن همه در همه استان ها طرح های تحول آفرین آب و خاک و کشاورزی به اجرا در می آید.

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در حاشیه برگزاری وبینار سراسری قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت جهادکشاورزی، بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مدیران استانی جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره رسالت خطیر بسیج به عنوان نهادی مردمی و خدمت گذار در خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم و کمک به دولت ها در اجرای طرح های بزرگ ملی، اظهار داشت: سازمان بسیج به عنوان تشکیلات انقلابی، تبدیل کننده تهدیدها به فرصت هاست، در حال حاضر نیز موضوع آب یک تهدید برای ایران اسلامی است و ما مکلفیم که به این مقوله ورود جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: البته متولی این کار دولت محترم و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی است که در تامین آب کشاورزی برای روستاها وظایف مهمی بر عهده دارد؛ در طرح آبخیر تا جالیز هم که آبخیزداری و آبخانداری را شامل می شود و هم قنات ها و کانال ها و استخرهای ذخیره آب را جهت مزارع و زمین های کشاورزی شامل می شود برآن هستیم که با حدیت به دولت انقلابی در این زمینه یاری برسانیم. وزارت جهاد کشاورزی در این راستا قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت را طراحی و راه اندازی کرده که کاری شایسته و قابل تحسین است، از آنجایی که بسیج سازندگی نیز به عنوان یک دستگاه اجرایی نقطه تعامل و مرکز تعاملات اجرایی و سازندگی با دولت است لذا تفاهمات و توافق نامه های سه جانبه برای اجرای طرح های بزرگ آب و خاک و با مشارکت با قرارگاه های امام حسن مجتبی(ع) سپاه، بسیج سازندگی و قرارگاه تحول و پیشرفت جهادکشاورزی به امضاء رسیده که طی آن همه در همه استان ها طرح های تحول آفرین آب و خاک و کشاورزی به اجرا در می آید.
سردار زهرایی تصریح کرد: درهمین راستا تاکنون با ادارات کل جهادکشاورزی در ۲۱ استان کشور وارد انعقاد قرارداد و همکاری و ورود به مرحله اجرایی شده ایم و طرح های متعددی را در دست اجرا داریم. وی با اشاره به ظرفیت های بزرگ مردمی و جهادی بسیجیان، گفت: برای ایجاد انگیزه و با هدف کار جهادی، بسیج سازندگی در چند استان، بدون تامین منابع دولتی و با بهره گیری از توانمندی های بومی، محلی و ظرفیت های گسترده بسیج، بلافاصله پس از عقد قرارداد، وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده و بسیاری طرح ها و پروژه ها با این اقدام انقلابی و جهادی در حال به ثمر رسیدن و در مسیر اجرایی شدن هستند.
زهرایی ادامه داد: این روند در سایر استان ها نیز به همین روال اجرا می شود تا منابع مالی و ردیف های بودجه ای آن که در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شده، به مرحله اختصاص رسیده و با تخصیص آن، تمامی طرح ها به مرحله نهایی برسند. البته در تلاشیم با تخصیص یافتن اعتبارات، با همین ظرفیت فعلی و بهره از توان و پتانسیل های بسیج تعدادی از طرح ها را زودتر از موعد تعیین شده به اتمام برسانیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر روحیه جهادگرانه و پرتلاش بسیجیان حاضر در این طرح بزرگ ملی، یادآور شد: نکته قابل تامل در اجرای این طرح مشترک همدلی و هم افزایی فزاینده بین دستگاهی اعضای بسیج با برادران جهادگر و انقلابی قرارگاه تحول و پیشرفت است که منجر به دستاوردهای تحسین برانگیز برای خدمت رسانی به مردم و اقتدارآفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *