شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
موسسه جهاد توسعه

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اقدامات سال گذشته موسسه جهاد توسعه مورد بررسی قرار گرفت

در جلسه‌ای با حضور دکتر خاوازی، قائم مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، گزارشی از فعالیت‌های موسسه ارائه شد. در این جلسه که با حضور مدیران موسسه جهاد توسعه برگزار شد، عمده موضوعات گزارش شامل اقدامات انجام شده در طرح شهرمولد کشاورزی، طرح ملی آبخیزداری و فعالیت‌های دانش بنیان ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد توسعه، فعالیت های موسسه جهاد توسعه در روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲، در جلسه‌ای با حضور دکتر خاوازی، قائم مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، گزارشی از فعالیت‌های موسسه ارائه شد.
در این جلسه که با حضور مدیران موسسه جهاد توسعه برگزار شد، عمده موضوعات گزارش شامل اقدامات انجام شده در طرح شهرمولد کشاورزی، طرح ملی آبخیزداری و فعالیت‌های دانش بنیان ارائه شد.
طرح شهرمولد کشاورزی که با هدف ایجاد یک الگوی جدید از توسعه کشاورزی و روستایی در کشور طراحی شده است، در سال گذشته مراحل مختلفی از قانونگذاری، اخذ مجوزها، شناسایی عوامل توسعه، جذب سرمایه‌گذار و مکان‌یابی نقاط مناسب را طی کرده است. این طرح در نظر دارد با استفاده از فناوری‌های نوین و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، به افزایش تولید، اشتغال و صادرات کشاورزی کمک کند.
در طرح ملی آبخیز تا جالیز که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با هدف حفاظت از منابع آبی و احیای قنوات اجرا می‌شود، نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. فعالیت‌های دانش بنیان موسسه جهاد توسعه نیز در سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش یافته است. این فعالیت‌ها شامل شناسایی و اجرای طرح‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی است که ظرفیت اجرا و تجاری‌سازی دارند.
یکی از این طرح‌ها طرح بهسازی و نوسازی مزارع پرورشی میگو است که با استفاده از روش‌های نوین و بهینه‌سازی مصرف آب، به افزایش بهره‌وری و کاهش آلودگی محیط زیست کمک می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *