یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳
موسسه جهاد توسعه

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیین کلنگ زنی اولین شهر مولد کشاورزی در استان بوشهر

برای نخستین بار در کشور طرح شهر مولد در استان بوشهر در سطح ۸۵۰ هکتار در دلوار اجرایی شد. 12 اسفند 1401 همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، با ورود سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه، عملیات اجرایی شهر مولد کشاورزی برای اولین بار در کشور در دلوار آغاز شد.

برای نخستین بار در کشور طرح شهر مولد در استان بوشهر در سطح ۸۵۰ هکتار در دلوار اجرایی شد. ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، با ورود سید‌جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه، عملیات اجرایی شهر مولد کشاورزی برای اولین بار در کشور در دلوار آغاز شد.
سیدجواد ساداتی‌نژاد در این آئین اظهار داشت: در این طرح چهار هزار مسکن مولد، ۶ هزار اشتغال مستقیم و ۲ هزار اشتغال غیر مستقیم به وجود آمده و شاهد تولید سالانه ۶۰ هزار تن میگو خواهیم بود.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر قطب تولید کشور است، افزود: طوری برنامه‌ریزی شده است که از لحاظ اقتصادی خانواده‌ها با کمال آرامش و رفاه درآمد خوبی داشته باشند و برای فروش محصول خود نیز دغدغه‌ای نداشته باشند.
بخش پرورش میگو، در واقع حکم پیشران در صنعت فر‌آوری را دارد و در واقع هدف گذاری تولید در این بخش، چشم انداز سایر اجزای زنجیره را تعیین می‌کند. در حال حاضر پرورش میگو در استخرهای خاکی صورت می پذیرد و هر مزرعه به طور معمول در ابعاد ۲۰ هكتاری مشتمل بر ۱۰ تا ۱۲ استخر خاکی به مساحت ۱ هکتار و ارتفاع ۱.۵ متر ساخته می شود و متوسط برداشت میگو هر مزرعه در پایان دوره چهار تا شش ماهه پرورش، ۳ تن در هکتار می باشد.
میزان اشتغال مستقیم هر مزرعه حداکثر ۱۰ نفر بوده که عمدتا از کارگران فصلی تشکیل شده است و دو برابر این میزان در سایر اجزای مرتبط با این خوشه صنعتی اشتغال دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *